(◕‿◕✿)دختری با حرفهای قشنگ(✿◠‿◠)

(◕‿◕✿)دختری با حرفهای قشنگ(✿◠‿◠)

◊ بـِسْمِ اللهِ الرَحْمـטּ الرَحـِیمـْ ◊

وَإِن یَڪَادُ الَّذِینَ ڪَفَرُوا لَیُزْلِقُونَڪَ

بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّڪْر

وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا

هُوَ إِلَّا ذِڪْرٌ لِّلْعَالَمِین

____●
______●___________████____████
_______●_________██████_██████
________●________█████████████
__________●_______███████████
_████____████____████████
██████_██████_____█████
█████████████_______██
_███████████_________█
___████████__●_______●
______█████____●______●
________██_______●_____●
__________█________●____●
دخترانی را می شناسم که توی خانه
صورتی می پوشند
لاک قرمز می زنند
ناز می کنند
عروسک دارند
لوس می شوند گــآهی
و لبخنـــد می زنند

اینهایی که می شناسم هم دخترند
ولی
به دخترانه هایشان چوب حراج نزدند

یاد گرفته اند “همه” لایق دخترانه ها نیستند
اینهــا هم دختـرند
ولی درجامعه
جلوی چشم نامحرمان
چــادر می پوشند
و نمک حیــا دارند
هنوز هم “بانمـک ها” پرطرفــــــــــدارترند
(:
____●
______●___________████____████
_______●_________██████_██████
________●________█████████████
__________●_______███████████
_████____████____████████
██████_██████_____█████
█████████████_______██
_███████████_________█
___████████__●_______●
______█████____●______●
________██_______●_____●
__________█________●____●

نویسندگان
پیوندهای روزانه
۱۱
آبان ۹۷

با سلام به کاربران عزیز: خیلی از کسانی که با حجاب نامناسب وارد اجتماع می شوند برای دل گرم کردن خود شبهه ای مطرح می کنند که دل پاک باشد حجاب ملاک نیست.
نکته اول: دزد و نیت پاک
در جواب کسانی که می گویند نیت باید پاک باشد، ظاهر اهمیت ندارد، باید بگوییم:شما پول خود را در کف دست خود قرار داده اید و در خیابان می روید و نیت شما پاک است. به طور قطع نمی خواهید کسی پول شما را بدزدد؛ یعنی به نیت دزدیده شدن،  پول را نمایان نکرده اید.
آیا در این صورت دزد می آید و از شما سوال می کند آیا نیت شما این است که من پول شما را بدزدم؟ و بعد دزدی کند یا خیر؟
شما که زیبایی خود را در جلوی چشمان دیگران قرار داده اید، آیا از شما سوال می کند که نیت شما این است که من به شما حرفی بزنم و مزاحم شما شوم؟!
مسلما او چنین سوالی از شما نخواهد کرد و به نیت شما کاری ندارد. بلکه او نگاهی به ظاهر شما کرده و با خود می گوید: او می خواهد که من نزدیک وی شوم، اگر نمی خواست، به این صورت بیرون نمی آمد. هیچ مزاحمی علم غیب ندارد که از نیت شما و یا فرهنگ خانوادگی تا اطلاع پیدا کند و متوجه شود که فقط فرهنگ شما این گونه بوده و گرنه قصد سوئی نداشته اید
نکته دوم: دختر با مدل ماهواره ای
دختری به مشاوره مراجعه کرده بود و می گفت: در  دانشگاه، دختری بود که آخرین مد و تیپ های ماهواره ای داشت و من به او نگاه می کردم و با تعجب با خود می گفتم چقدر چشم و گوش من بسته است و همیشه دوست داشتم که با او در یک اتاق باشم و از او یاد بگیرم. با هر نقشه ای که شد، با او هم اتاقی شدم، اما بعد از دو هفته از اتاق او فرار کردم.
وقتی دلیل فرار وی را پرسیدم، گفت: این دختر مسائل اولیه بهداشتی را رعایت نمی کرد و بوی بدی از اتاق او بیرون می آمد. حال سوالی که مطرح می شود، این دختری که در زندگی شخصی خود اینقدر کثیف است، ولی در بیرون با آن وضع ظاهری و آرایش حاضر می شود، مفهمومی غیر از این دارد که با خواهش از دیگران می خواهد که او را با نگاه کردن تحویل بگیرند؟
نکته سوم: آرایش برای دل خود
برخی دیگر از دخترها می گوند: ما فقط به خاط دل خودمان، آرایش می کنیم، نه برای این که کسی ببیند و.. در جواب این افراد باید گفت اگر به خاطر دل خود این گونه بیرون می آیید ، پس چرا داخل خیابان، آینه در دست نمی گیرید تا خود را ببینید. پس چرا مادری در جلسه انجمن اولیا و مربیان می گفت وقتی دختر خود را داخل خانه می بینم، ظاهر نامرتب و ژولیده او مانند این است که جن دیده باشم و وحشت می کنم. پس چرا این خانم بیرون آرایش می کند؟
نکته چهارم: بد حجابی و فرهنگ خانوادگی
بسیاری از مواقع من با افرادی بر خورد کرده ام که افراد پاک و خوبی هستند، ولی فرهنگ خانوادگی و تربیت آنان این گونه است. دختری که می گوید من اگر چادر سرم کنم مادرم مرا مسخره می کند، چنین دختری اگر با حجاب بماند، جایگاه او در اوج بهشت است. خانواده او مزاحم حجاب او می باشند. دختر خانم می گوید نیت ما پاک است، ولی فرهنگ ما اینگونه بوده است. مثلا ما چند سالی در اروپا و کاندا زندگی کرده ایم و حال نمی توانم با حجاب باشم.
درجواب این خانم چند نکته بیان شد که خلاصه  نکته این است که نیت شما ممکن است پاک باشد، اما طرف مقابل شما که از نیت شما خبر ندارد. کسی که می خواهد مزاحم فردی شود، ابتدا از او نمی پرسد که آیا نیت شما پاک است که من مزاحم شما شوم و حرفی به شما بزنم یا خیر؟
پس خواهر من دل پاک بودن به تنهای کافی نیست
مگر می شود پاکی هزاران نگاه را بدزدی و دلت پاک باشد؟!
التماس دعا

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۱
Bano Farmand